Followers

Jika itu yang kau pilih.

Tuesday, May 07, 2013
Bila orang yang kau sayang.
Buat apa yang kau paling tak suka.

Bila orang yang kau sayang.
Tak boleh nak hormat rules kau.

Bila orang yang kau sayang.
Anggap ape yang kau cakap, adalah perkara main-main.

Bila orang yang kau sayang.
Mungkir janjinya.

Bila orang yang kau sayang.
Ignore ape kehendak kau.

Bila orang yang kau sayang.
Lebih pentingkan benda lain dari apa yang kau cakapkan.

Bila orang yang kau sayang.
Tak boleh terima cara kau.

Bila orang yang kau sayang.
Tak tahu yang kau buat semua tu sebab sayangkan dia.
Bukan sebab nak mengongkong dia.

Bila orang yang kau sayang.
Tak faham apa kau rasa.


Bila semua di atas berlaku.
Marah bertukar menjadi sedih dan kecewa.

Sedih sampai kau tak mampu nak mengalirkan airmata.
Semuanya berkumpul di dalam hati.
Makan hati kau dalam diam.
Sampai kau tak tahu ape keadaan hati kau sekarang.
Kau cuma rasa beku.
Keras.

Tak tahu nak luah pada siapa.
Mungkin ada yang kata aku kolot.
Kalau betul aku kolot, kolot la aku.
Aku terima.

Tapi tolonglah.
Aku pun ada benda yang aku tak suka.
Jangan paksa aku untuk suka.
Jangan paksa aku untuk terima.
Jangan paksa aku butakan mata, pekakkan telinga.
Jangan paksa aku ia kan saje.
Sungguh aku tak mampu.




0 maklumbalas: