Followers

VCOA a.k.a Minyak Kelapa Dara

Wednesday, March 20, 2013

Hellooooo readers..
Eh, ada ke?
Mesti ada sebab duit dekat nuffnang kita bertambah. 
Terima kasih!
Ada sesiapa pernah dengar pasal minyak kelapa dara?
Atau pun VCO (Virgin Coconut Oil)?
Ada yang pernah makan atau sapu di kulit?
Bagi yang pernah tu, apa yang anda rasa?
Pada badan atau pada kulit?
Meh share dengan saya.
Bagi yang belum pernah dengar.
Meh kita terangkan.
Ini VCOA keluaran Treenea.


VCOA Treenea dihasilkan dari proses yang tanpa menggunakan haba dan formulanya yang telah dikaji secara teliti dan terperinci menggunakan 100% pati minyak kelapa dara organik yang bebas dari kolestrol!
Walaupun namanya "Minyak" tetapi ianya bebas kolestrol. Hebat bukan?
VCOA yang dikeluarkan ini mempunyai banyak khasiat dan maanfaat kesihatan kepada tubuh badan manusia kerana ia mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi jika dibandingkan dengan minyak kelapa dara yang lain. Sebab tu namanya VCOA iaitu Virgin Coconut Oil Antioxidants.

VCOA kaya dengan Vitamin E (a-tocopherol), vitamin A (retional) dan Vitamin D (cholecaciferol) yang diperlukan oleh tubuh badan manusia. 
Vitamin A dan E dipercayai boleh bertindak sebagai ejen antioksidan yang mempunyai kebolehan memerangkap radikal bebas dan kajian penyelidikkan menunjukkan ia berkebolehan mencegah penyakit kanser serta penyakit berkaitan jantung.

Ini antara  1001 Kebaikan/Khasiat TREENEA VCO!

Pengambilan VCO-Treenea secara oral dalam kadar yang tertentu akan menyebabkan tubuh kita dilindungi dari serangan bakteria, kulat dan virus. Siatem imunisasi tubuh badan akan meningkat, selsema dan batuk akan berkurangan. Sebatian aktif seperti monolaurin, monokaprik dan monokaprin yang terbukti melindungi tubuh badan dari serangan kuman adalah terbentuk hasil dari penghadaman VCO.

- Membantu merawat pelbagai masalah kulit.

- Membantu mengurangkan berat badan.
- Memberikan tenaga tambahan kepada tubuh.
- Mengelakkan kanser, alahan dan resdung.
- Mengurangkan batuk dan selsema dengan cepat.
- Mengurangkan kadar kolestrol dan darah tinggi serta risiko penyakit jantung.
- Meningkatkan sistem dan saya tahan tubuh.
- Mempercepatkan proses penyerapan vitamin.
- Membantu kelancaran sistem pencernaan.
- Menghalus dan menyeragamkan struktur kulit.
- Membantu merawat pelbagai masalah kulit.
- Membantu mengurangkan berat badan.
- Memberikan tenaga tambahan kepada tubuh.
- Mengelakkan kanser, alahan dan resdung.
- Mengurangkan batuk dan selsema dengan cepat.
- Mengurangkan kadar kolestrol dan darah tinggi serta risiko penyakit jantung.
- Meningkatkan sistem dan saya tahan tubuh.
- Mempercepatkan proses penyerapan vitamin.
- Membantu kelancaran sistem pencernaan.
- Menghalus dan menyeragamkan struktur kulit.
- Membantu merawat pelbagai masalah kulit.- Membantu mengurangkan berat badan.
- Memberikan tenaga tambahan kepada tubuh.
- Mengelakkan kanser, alahan dan resdung.
- Mengurangkan batuk dan selsema dengan cepat.
- Mengurangkan kadar kolestrol dan darah tinggi serta risiko penyakit jantung.
- Meningkatkan sistem dan saya tahan tubuh.
- Mempercepatkan proses penyerapan vitamin.
- Membantu kelancaran sistem pencernaan.
- Menghalus dan menyeragamkan struktur kulit.

Bagi ibu-ibu hamil, vco sangat bagus sebagai sistem imun ibu dan bayi. Bagi ibu yang menyusukan anak, VCO bertindak sebagai "milk booster".

”Minyak kelapa dara adalah minyak paling menyihatkan di dunia”Dr. Bruce FifeDirector of the Southern ColoradoChapter of the Weston A. Price Foundation


VCOA ini berbentuk capsule. So jangan risau bagi yang mungkin tak suka makan dalam bentuk cecair. Macam i sendiri, i lebih selesa berbentuk capsule macam ni. Senang je telan. Budak-budak pun boleh makan dengan senang sebab boleh dikunyah!
 Kalau cecair, nanti terasa-rasa plak dekat lidah.

Tapi bagi yang sukar untuk telan dalam bentuk capsule ini, boleh cucuk bahagian capsule tu dengan benda tajam. Kemudian letak dalam air minuman.

Cara Pengambilan VCOA Treenea :

1 biji di waktu pagi dan malam. Sebelum/selepas makan.
Kalau nak mudah, telan je 2 biji sekali gus. Tiada masalah.

Kalau nak sapu di muka, picit capsule tu dan sapu pada muka sebelum tidur.
Boleh cuci selepas 15 minit atau pun biarkan sehingga pagi.
Bangun tidur, rasakan kehebatannya! 

Boleh juga dijadikan pelembab pada bibir kalau bibir kering.


Harga sekotak (60 biji capsule) bagi 
Semenanjung Malaysia : RM40
Sabah/Sarawak : RM43

Boleh tahan untuk sebulan bagi sekotak. Produk tak mahal pun kan? 
Kalau mahu order, boleh contact


p/s : Dalam Islam, kita harus menjaga kesihatan kita untuk memudahkan kita melakukan ibadah. Tetapi Allah juga yang Maha Berkuasa. Yang penting kita berusaha. ^_^








0 maklumbalas: