Followers

Mengidam kuih raya ini!

Monday, August 22, 2011


Kuih tart nenas gulung!


Dari awal puasa i teringin makan kuih tart gulung. Dulu my mum selalu buat bila raya. Tapi sekarang tak buat lagi sebab takde anak perempuan dia yang nak tolong. Anak perempuan dia semua dah duduk jauh dari dia. Yang tinggal anak lelaki sahaja. So memang mum tak buat kuih raya lagi.

I plak teringin nak makan. Dah la kuih tart gulung ni susah nak cari yang betul2 sedap. Ada sesetengah tu lembut sangat sampai bila masuk mulut je hancur. Pastu boleh buat tercekik. Ada sesetengah tu keras plak. Nasib la colleague i ada yang buat kuih tart gulung ni sedap. I order je la kat dia. Tapi i order last minit. Dia hampir taknak buatkan untuk i. Tapi i kata i teringin sangat nak makan. So pagi tadi dia bagi i seberkas. 50 biji RM 15. Best! Tak sabarnya nak makan...



6 maklumbalas:

  1. chenta said...:

    alaa..alaaa..cmne nk bg ni?

  1. cikcimi said...:

    sedap tart tuhhh. :D

  1. chenta said...:

    memang sedap! dah rasa malam tadi :P

  1. bunga said...:

    xsuka sangat tart..tapi leh makan..ehhee..