Followers

Positive Thinking And Positive Feeling

Saturday, February 19, 2011
Kita bukan hanya perlu ada 'Positive Thinking' tapi perlu ada 'Positive Feeling'. 

Contoh 'Positive Thinking' : Kalau kita tolong orang, selalunya kita fikir yang orang itu akan tolong kita masa kita susah tapi bila mereka tak tolong, kita akan frust... 

Kan selalu orang suka guna pepatah ni.. 'Time ni dia susah. Kita tolong dia. Mana tahu, masa depan kita plak susah. Orang plak tolong kita..'


'Positive feeling' adalah bila kita ikhlas menolong orang kerana Allah. Bila orang tersebut tak tolong kita masa kita susah, hati kita tetap akan tenang..... Sebab kita kan dah ikhlas tolong dia kerana Allah. ^_^

Lagipun bila kita ikhlas menolong orang kerana Allah, nanti bila kita susah, Allah la yang akan tolong kita. Percayala...

3 maklumbalas:

  1. Heidi Shafiq said...:

    + + + + + + +

    (ini komen positif saye.. :P)

  1. chenta said...:

    positifnye komen dia...hehehe

  1. caHaYaKuntuM said...:

    toi tu. aku kalo tolong orang2 tue, aku akan piker.semoga nanti akan ada orang tolong mak ayah aku kalau aku xde. kalau tolong budak-budak, aku akan piker. semoga nanti akan ada orang tolong anak aku bila aku xde. kalau tolong yang sebaye.. harap2 dia jatuh cinta kat aku. eh?