Followers

Kian - Mawi

Wednesday, November 03, 2010
Terus terang i cakap, i tak suka dengar lagu Mawi sebab ada someone suka sangat dengar lagu dia.. Bila i dengar lagu Mawi, i jadi sedih, sakit hati, geram..Semua ada.. Lagi-lagi lagu Kian Mawi ni..

Tapi hari tu i attend Kursus Kecemerlangan. Fasi tu buka lagu ni. Dia ikut nyanyi dengan bersungguh-sungguh sampai menangis!Fasi tu lelaki tau. Memang dia betul-betul menangis. Bila i teliti balik liriknya, i pun turut nangis. Ada makna yang tersirat. Meh i share kat uols, hayati la..

Kian jauh
Kian hilang
Kasih antara kita

Nampak tenang
Pada zahirnya
Tapi batin terseksa

Yang terguris tak nampak dimata
Yang terhiris terluka
Sesekali terbit air mata
Tahan sebak didada

Ke manakah..nak dibawa
Resah kian melanda

Di manakah
Hendak ku khabar
Pilu di dalam dada

Bila kasih di hujungnya nyawa
Rasa ingin dimanja
Perasaan pun kian tersentuh
Bila rindu ini berlabuh

Apakah yang dikejar dalam hidupmu
Berkali ku kata padamu
Kita singgah di dunia yang sementara
Penuh tipu daya

Yang kekal
Disana
Biarlah..kita bersama

Usahlah
Hanyut terus terlena
Kerana dunia

Pada aku masih ada
Kasih belum terhakis
Sebenarnya..sudah lama
Ku sungguh berkecil hati

6 maklumbalas:

  1. Amni said...:

    jadi makna nya apa pada kamu? huhu

  1. chenta said...:

    bagi i la..

    lagu ni mengingatkan kita supaya jgn lupa..mungkin tanpa sedar, kita ada mengecilkn ati org lain...kita lupa sbb terlalu asyik dgn dunia..sampai masanya, kita dah tiada, kita tak sempat nak minta maaf dgn org yg kcl ati dgn kita tu...

  1. salam
    lagu lama mawi ni...layan

  1. Cik Ima said...:

    a'ah baru perasan..mmg mendalam maksudnye.

  1. chenta said...:

    kan cik ima?siapa yg memahami je paham ^_^