Followers

I memang sensitif

Saturday, May 08, 2010
I memang sangat sensitif. I dont know why.. I tak suka sebenarnya dengan sikap i yang satu ni. I tak boleh tengok cerita sedih, bace cerita sedih, tengok orang menanges pun tak boleh sebab i pun akan menanges. Contoh macam tadi i tengok cerita pasal PLKN kat 8TV. Pasal diorang dah habis latihan. Kira majlis perpisahan la. Bila diorang cerita pasal pengalaman, nanges-nanges sebab nak berpisah, i pun boleh nanges gak. Mudah betul airmata i nak mengalir. I tak tahu la kenapa. I memang tak suka keadaan ni. Macam i ni lemah sangat je..Kan? Itu baru tengok orang lain menanges, i pun menanges sama. Belum lagi kalau hal tu jadi pada diri i. Memang sakan la i menanges. Macamana ek nak buat supaya airmata ni tak mudah sangat nak mengalir.. Nak cuba untuk jadi kuat dan tabah. Tak nak sensitif sangat.. Tak suka!

11 maklumbalas:

  1. BudakHitam said...:

    try untuk tak rasa..boleh tak? contoh, jangan rasa yang kita ada dalam situasi tu..amacam? =)

  1. AiZ said...:

    hmm.. kene kurangkan tengok cerita sedih... banyakkan tengok citer antu pulak.. ^__^


    let see ape u nak komen entry i plak ^___^
    Apa nak buat jika u all berada di dalam rumah terbakar?

  1. Bintang D'hati said...:

    Itu tandanya hati msh lembut dan msh ada rasa kemanusiaan..hargailah anugerah tu...

  1. chenta said...:

    budak hitam : try utk tak rasa?mcm org takde perasaan plak.huuu...sy memang tak rasa pun dlm situasi diorng.tp airmata tetap nak keluar.pantang tgk org sedih..airmata lebih laju dr perasaan yg meresap ke hati..huhuhu

    aiz : cite hantu mmg tak tgk..kang tak boleh tido plak..hehehehe

    bintang : ye..hargai sgt..tp rasa mcm lemah plak

  1. ~LP Lum~ said...:

    salam chenta~

    hehehe.. tu tndany awak tu atienya mudah lembut.. :)
    jgn xsuka akan sikap mcm tu sebabnya, org lain pasti akan suka sikap awak yg lembut tu.. itu xbermakna, awak seorang yg lemah.. :)

    ps : thanx ya sbb sudi singgah ke teratak sy... :)

  1. chenta said...:

    wasalam

    tp bila lembut ati, selalu kene buli.org pun sng je buat slh dgn kite sbb tau kite mudah lembut ati dan memaafkan diorang..huuuuu

    same2 ^_^

  1. un_sign said...:

    saya,

    seperti kamu, senang kuar air mata, tapi xsemua drama ker apa saya akan menitis air mata,
    nak kurangkan pon xleh, tpi seperti kata bintang tak semua orang akan dapat rasa macam tue~hati seorang perempuan memang sensitif~:)

  1. chenta said...:

    owh..kita serupa la wid..cuma i je lebih banyak airmata dr kamu..heheheh

  1. un_sign said...:

    hahaha memang pon!

  1. un_sign said...:

    hahaha memang pon!

  1. chenta said...:

    hahahahampeh!