Followers

Kerana sayang, semuanya baik dan indah je. betul ke?

Thursday, March 18, 2010


"Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan)."

Betul tak ayat kat atas ni? Bagi i betul..Sebab i memang susah nak cari benda yang i tak suka or benci pada partner i. Means orang yang i sayang. Yelah..dah namanya sayang, takkan nak benci2 plakkan?

Kadang2 partner i tanya i, apa yang i tak suka dengan dia. Yang i tak senang dengan perangai dia. Yang i benci la bila dia buat. I selalu jawab " tak de pape"..Pastu dia macam tak puas hati. Dia soh i cakap je kalau i ada tak puas hati dengan dia. Dia tak nak i simpan dalam hati. Tapi memang tak simpan pun. Takde apa yang i nak komplain. Mungkin juga sebab i ni jenis yang mudah. Senang. Tak perlu nak kusutkan kepala. Terima seadanya...

Even ada perangai dia yang kadang2 buat i rasa tak senang, i diam je. Jarang nak merungut or nak ubah dia. I cuma belajar untuk terima. Mungkin dah macam tu perangai dia. Takde orang perfect kan? I pun tak perfect.....Tak sempurna langsung. Banyak je kekurangannya..

Bila bercinta, rasa semuanya baik je. Indah je. I kadang2 suka cakap benci dengan partner i. Tapi itu hanya di bibir. I langsung tak maksudkan pape pun. Tapi bila putus cinta, memang i akan frust sangat. Tersangat frust. Penah suatu masa dulu, bila putus cinta, i memang sangat2 down. Tak tahu la kenapa. Maybe sebab terlalu sayang.... Tapi itu semua kisah dulu yang akan jadi pengalaman dalam hidup i.

Uols plak macamana??

Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi!

10 maklumbalas:

  1. shajimy... said...:

    i pom suker tnye cik lynn Q camtu.. n akan paksa dia bagitaw apa yg dia xsuker sal i so i leh perbaiki... daripada cik lynn pendam baik dye luahkan..

  1. chenta said...:

    erm..semua org tak sama kan?

  1. Bintang D'hati said...:

    Cinta tu..bila kita sedia melengkapi kekurangan dia dan hati kita terbuka luas utk dia lengkapi kekurangan kita...juga saling bkongsi dan menikmati bersama tiap kelebihan yg ada pd diri masing2... Menerima antara 1 sama lain seadanya dan xkan pnah jemu dan lelah utk saling memperbaiki kelemahan/kejelekan antara 1 sama lain dgn penuh kasih syg dan ikhlas...itulah cinta

  1. butterfly said...:

    setujuuuuu.....sangatttt....

  1. tapi...kalau kite terime owang tue seadanya, tapi owang tue asyik cari silap kite jer macam mane pulak...hmmmmm...

  1. chenta said...:

    shajimy : u ada bgth cik lynn ape yg u tak suka dengan dia n minta dia ubah?

    bintang : wah..akak aku dh bermadah ni..hehehe

    butterfly : terima kasih ^_^

    saya insan biasa : erm..sy juga mengalami benda tu..partner asyk mencari silap kite sedangkan kite tak pnh merungut ttg perangai, salah silap dia..tensen juga..tp hadapi dengan senyuman..sebab kita syg kan dia ^_^

  1. shajimy... said...:

    ader...sbb i xnk pendamkan apa yg i xsuker tu.. lama2 pendam bahaya.. bila meletup mula lar mengungkit itu dan ini..kan xbesh tu??

    "xkan pnah jemu dan lelah utk saling memperbaiki kelemahan/kejelekan antara 1 sama lain dgn penuh kasih syg dan ikhlas...itulah cinta"

    agree!!!!!!!

  1. Bintang D'hati said...:

    Tp cinta xblh hanya sebelah pihak je yg 'menerima seadanya krn sayang'..itu namanya obsessi....there is thin line between love n obsession..susah nak nampak n bezakan..hati2

  1. chenta said...:

    erm..mungkin org jenis yg mudah..jenis easy going..so ape yg partner ckp, i amek utk kebaikan bersama. tp i plak jenis tak pndai nak komplain...terus terang mmg i jenis tak pandai nak merungut, nak komplain pada partner i. i mmg akan simpan. kawan selalu jd mangsa. mangsa utk dgr luahan i. sekadar luahan..

    betul ape kata kak bintang tu...
    tapi..masa memainkan peranan right?kita takkan tau kelemahan pasangan kita tu secara cepat. kite kene selami n memahami dia dahulu. makin lama hubungan tu, makin banyak yg kite blaja tentang pasangan kite. tp kalau hubungan tu masih baru, perlu ke kite merungut semua benda yg kita tak suka tanpa kita blaja utk memahami dia dulu? perlukah kite marah2 hanya kerana tak kesempurnaan dia? perlukah kite banding2kan pasangan kite dengan org lain??perlu ke?

    wah!teremosi plak..hahahaha