Followers

Kesinambungan Entry Beza Sangat Ke?

Saturday, January 09, 2010
Entry yang dibuat awal pagi tadi sudah ada yang respon even baru 2kumen je. Huhuhu
Saya memang setuju dengan apa yang mereka kumen itu. Cara pemikiran, perwatakan, antara remaja 18tahun dan kanak-kanak 6tahun..
Tapi cuba kira.. Selepas 15 tahun, remaja tu dah menjadi dewasa. Umur dah jadi 33tahun. Kanak-kanak tu plak dah berumur 21 tahun. Dah boleh mengundi!
Time tu dah tak nampak jurang perbezaan mereka. Kadang kala, pemikiran seseorang yang berusia 21tahun boleh menandingi pemikiran orang yang berumur 33 tahun!(Mungkin ada yang tidak bersetuju dengan saya. Its ok!).

Kisah ni memang ada kaitan dengan diri saya sebenarnya. Saya baru berumur 21 tahun dan sudah bekerja di dalam sektor awam sebagai penolong pegawai. Means saya ada anak buah yang perlu dikawal. Dan anak buah saya berumur 7tahun lebih tua dari saya. Opismates yang baek dengan saya, semuanya sangat berbeza umur dengan saya! Ada yang berumur 33 tahun, ada yang berumur 29 tahun. Ada juga yang boleh dipanggil "mak" sebab dorang lebih tua dari emak saya.

Kalau dikira 15 tahun lepas, mungkin mereka boleh buli saya. Sebab saya masih kanak-kanak sedangkan mereka sudah remaja dan dewasa. Tetapi sekarang, saya plak yang buli mereka kat opis.Hehehehhe.Saya bukan la jenis yang suka menggunakan kuasa sesuka hati tetapi mereka juga perlu mengikut arahan saya di dalam waktu bekerja. Masa lunch, memang dorang buli saya. Saya selalu jadi driver mereka!

Sekarang pun saya suka pada seseorang yang jauh lebih tua dari saya!Cinta itu buta kan?? ^_^




7 maklumbalas:

  1. shajimy said...:

    yee cinta itu mmg butooo...
    butookah matamuu......lalalala...

    xctually bergaul ngn org lebey tua byk xperience kter leh dpat...(~,-)

  1. shajimy said...:

    solan cepu mas..aper xperience yg u dapat?hakhak;p

  1. chenta said...:

    lalalala..
    rahsia!hahahahah

  1. Lok said...:

    bercinta dan mnghayati percintaan dgn orng yang lbh tua mmg BESH....mcm2 yang advance blh dipelajari....pasangan yang lbh tua nie..bnyk mmberi bimbingan...org sedemikian sudah lama hidup di dunia ni...so dia mahir untuk mngajar kte selok belok ttg dunia...

    p/s:sy rindu sesorg yang beza umur sy dgn dia 5tahun...sy rindu saat kami berdua...di Melaka, walaupun kami telah putus..

  1. chenta said...:

    to lok : ex partner kamu org melaka ke lok??

    to nora : npe??