Followers

Cemburu tanda sayang? Part I

Wednesday, January 13, 2010
Ye ke??

Sifat cemburu ini adalah naluri manusia yang sememangnya amat sukar dibendung. Ramai yang beranggapan bahawa orang perempuan kuat cemburu. Sebenarnya dalam soal ini, samada lelaki atau wanita, sifat cemburu ini ada pada setiap manusia. Cuma kamu perlu bijak dalam mengawal perasaan cemburu. Jadi fikir-fikirkanlah yang mana baik dan yang mana buruk..

Tanda-tanda Cemburu

1. Dia menelefon beberapa kali sehari dan marah apabila kamu tiada. (Dah berlaku. Betul tak abi?Hehehe)

2. Dia menelefon kamu semasa kamu sedang sibuk dan tetap mendesak mahu bercakap dengan kamu. (Ada kot sikit2..Hahaha!)

3. Dia menuduh sesuka hati bahawa kamu telah keluar dengan lelaki/wanita lain. (owh..tiada! )

4. Dia selalu mengintip dan cuba mencari peluang untuk mencari kesalahan kamu. ( Jauh..cmne nak ngintip? :P)

5. Dia mengugut membunuh diri jika kamu meninggalkannya. (Masih waras lagi ye. Takde mane nak ugut2 camtu )

6. Dia hanya mahu kamu sentiasa bersamanya dan marah walaupun kamu keluar dengan kawan-kawan lelaki/wanita yang lain. ( Erm...ada je abi buat camtu.Kan?Hehheheh )

7. Dia tidak suka pergi ke majlis sosial kerana bimbang lelaki/wanita lain tertarik kepada kamu. ( Eh, takde la.. Abi siap pesan make up lawa2 lagi!Heheh )

8. Dia menyoal seperti seorang polis ke mana kita pergi dan dengan siapa. ( Memang la kene tanya. Amik berat )

9. Dia bermasam muka jika kamu kerja lebih masa. ( Takde la masam muka kalau keje lebih masa tapi masam muka bile abi tak dapat cuti.Hahaha )

10. Dia tidak peduli dengan penjelasan kamu. ( Owh...tak de la macam tu )

Saya percaya, ramai yang mengalami simptom-simptom seperti di atas kan?Ia normal ye! Nak tahu macamane nak atasi cemburu? Sambung entry seterusnya ye!Hehehhe

25 maklumbalas:

  1. shajimy said...:

    cemburu tanda syg..bis klu xcemburu xsyg ek..???huuu

  1. chenta said...:

    kan i buat persoalan tu...

    ape jawapan u??

  1. shajimy said...:

    bagi i prsaan cmburu harus ada bgi stiap psangan..
    tetapi jgn terlebey2 smpai psgan terase terkongkong..
    exmp..dia xbgi bwak kereta blik kmpg bkn bmkne dia cmburu..
    tapi dia risau kslmatan kita..
    ye x? haha

  1. chenta said...:

    ces!hampeh u!hahahahahaha

  1. Didi Nadhirah said...:

    cemburu tanda sayang..tp cemburu melampau2 pun tak baek gak

  1. ++d++ said...:

    sokong sangat..
    cemburu mmg tanda sayang..

    biasalah tue setiap pasangan mesti ader perasaan tue..
    kalo xder tue..cam pelik lak..

    eh kamoo bukan sangat cemburu ker..ahaks2

  1. chenta said...:

    didi : setuju dgn anda!

    to d : ish..sy sudah boleh cool skit2 skrg..hehehe

  1. Farah Annysa said...:

    benci dgn org yg cmburu.

  1. shajimy said...:

    hehe..yeke u sudah bley cool2 skit skrg? i tslah tgok kew? haha..

  1. chenta said...:

    eee..betul la..cube tanya abi i..hahahaha

  1. ::aMaD:: said...:

    cemburu is required to maintain love.
    tp cemburu terlajak, mcm virus la pulak. Well, the good thing is, have faith in ur love one, with a little of cemburu..hihi

  1. slay86 said...:

    i cool je..x de jiwa2 ni..hahahaha..

  1. chenta said...:

    to amad : wah..sangat bermakna..thanks!

    to slay : ye ke?tak cye la..hehehe

  1. ++d++ said...:

    hahaha..cool yer..
    tapi cuba bila abi u hilang sekejap..cakap tgh duk makan ngan girl..u xjeleshh ker??

  1. chenta said...:

    tak..sebab i tau i je ade dlm ati dia..kan abi? (wah!ayat tak boleh bla..blh ke i jwb cmtu..hahah)

  1. ++d++ said...:

    xboleh2..
    macam angkat bakul senirik jer..ahaks..
    betul x shajimy..?

  1. Me said...:

    meme u dale ati abi..saye sokmo!!!

  1. PurPLe LaDy said...:

    tp kalau cemburu sgt rimas la plak.. ;p

    hi, blogwalking~ =)

  1. shajimy said...:

    blh aje klu u mmg pasti 100% cume u saje di hati dye..
    so mggu nie klu dia jmpe u, u gi scan hati dia.. haha..

  1. chenta said...:

    to d : mane ade angkat bakul sendiri.abi i tau yg angkat..hehehe

    to me : syg kamu juga abi!

    purplelady : hye..betul u ckp tu

    to shajimy : scan ati dia?wah...blh nmpk dlm..menarik!hahahaha

  1. shajimy said...:

    ye betol leh nmpak dalam.. i like it..
    hahaha...;p

  1. chenta said...:

    i like it too..hahahah

  1. Me said...:

    awk 2 org cite ape nie...nk join leh

  1. chenta said...:

    nak join?eh!bukan awk ke mangsa kami?hehehehe