Followers

Nape dengan umur saya?

Wednesday, October 21, 2009
Kenape ye...Orang salu tak caye yang umur saya 21tahun.Lagi2 orang kat opis ni.Tak kira staf baru atau lame, yang masih belum tau umur saya..Bile saya jawab 21tahun, dowang kata saya tipu.Aiyak!Saya ni nampak tua ke?Ke sebab saya pakai baju kurung, pakai tudung, bawak handbag, pakai heels, solek sikit..So nampak tua?

Pastu bile dowang tau saya baru je 6bulan keje. Staf yang baru masuk salu akan tanya saya. Tapi dowang susah nak caya yang saya baru je keje.Masing2 ingat saya dah keje lame, dah confirm jawatan, dah sah dalam perkhidmatan..Ish...korang ni pun...

Saya baru je 21 tahun.Takkan la dah keje lame.Dah tu bile saya studynya?Huhuhu..Saya penah gak tanya...Saya ni macam staf yang dah lame keje ke.Then ade yang jawab.."Ye..sebab cik tau banyak benda.Ramai orang carik cik kalau ade masalah."
Ade tu plak cakap sebab tengok saya terlampau sibuk.Asyik ade orang call n datang ke meja..Itu boleh ke jadi faktor yang saya dah keje lame?Lagipun bidang tugas saya memang begitu.Kadang2 nak juga jadi seolah2 orang yang baru keje.Setahun pun belum.Masih boleh relaks2..G kursus itu, kursus ini..sonoknye!

Tapi kan, saya dari mase belajar sekola rendah lagi, saya dah belajar dengan orang yang lebih tua dari saya. Dowang la kawan2 saya.G rehat kat kantin, buat homework, sukan kat padang..Semuanye dengan orang yang lebih tua. Yang pelajar perempuan saya akan panggil kakak.So dalam kelas semua kakak2 saya. Kalau pelajar lelaki, saya panggil nama je.Tapi penah juga saya ada abang angkat dalam kelas saya mase tingkatan 5. Mungkin saya dah biasa "beraksi" seperti kawan2 saya. So terikut2 sehingga kini. Kat opis ni semua rata2 24tahun ke atas. Takde yang sebaya saya. Takde yang berusia antara 20-23tahun. So kawan2 kat opis, kawan2 rehat, g jalan2 ari jumaat, semuanye akak2 n makcik2..So lagi la saya "beraksi" seperti mereka juga..huhuhu

P/S: Saya masih rasa pelik. Mase memula masuk keje, ade orang ingat saya praktikal.Nampak muda sangat.Tapi sekarang orang tak caye plak saya muda..huhuhu..PENING!

6 maklumbalas:

  1. atikullah said...:

    apa ada pada umur..yunk..yang penting life kita dan cara kita. I nampak umur berapa? haha

  1. shajimy said...:

    haha...i pon tak percaye gak u umor 21..seyes...myb nmpk matured kot...

  1. ++d++ said...:

    bb,
    itu adalah lumrah..
    bila orang rasa kiter keje lama,
    wid nie keje baru 2 tahun,
    tapi orang2x kat sini ingat wid macam bb lah keje dah 6 tahun
    dah expert semuanyer,
    orang ramai kenal,
    tapi kan bila orang cakap macam tue..geram gak kadang-kadang
    kat opis wid nie ader jer sebaya..
    tp wid lebih selesa dengan orang yang lebih tua dr saya..:)

  1. chenta said...:

    atikullah faiz : u nampak umur brape?cet!masih igt kata2 encik K yang ckp umur u ...(dot dot dot)..hahahahhaha

    shajimy : ye..ramai yg ckp i matured..pengaruh kawan2 dr sekolah la ni..huuuu :(

    wid : naseb anda memahami saya..

  1. aSh aBd Rahman said...:

    hmm.. ape kah maksud "beraksi" id situ?

  1. chenta said...:

    beraksi la..acting like old lady rather than my age..

    eh!betul ke ape aku ckp ni?huhuhu