Followers

Hari Raya Pertama

Sunday, September 20, 2009

*Suke letak gambar si kecik ni.Macam anak sendiri jew*


Hari ni raya pertama..Tapi macam2 hal berlaku..
Buat pertama kalinya, sejarah dalam idup aku, raya pertama, aku dah ade kat umah parents..
Salunya kami ade kat kampung sampai raya kedua then g ke umah family mak aku..
Tapi kali ni, petang raya pertama, aku dah sampai umah..
Puncanya, ada perbalahan yang memang tak settle2 kat kampung aku tu..
Raya2 pun bergaduh..Tak penah2 raya jadi macam ni..

Kedua plak, family mak aku yang kat negeri sembilan tu, nak datang umah malam ni..
So terpaksa la kami berangkat pulang ke rumah...

Sampai tadi maghrib..
Terus tolong mum isi kueh raya...Siap2kan lauk, ketupat dan lemang yang bawak dari kampung tadi..
Panaskan segalanye..Keluarkan pinggan mangkuk..
Then sampai la paklong sebelah mak aku sampai..
Dia datang dengan anak menantu serta cucu2nya yang aku sendiri tak tau anak buah aku tu, anak kzen aku yang mana..
Hahahaha..hampeh je kan?
Dah ramai sangat anak buah aku ni..
Dowg dah mandi n makan semua, aku kemas sikit2..

Sebab paklong sebelah ayah aku plak nak datang..
Elok paklong sebelah mak bergerak pulang, paklong sebelah ayah plak sampai..
Macam dah set timing je dowg ni..Huhuhu..
Aku dengan tak mandi lagi dari petang, siap2kan untuk paklong sebelah ayah..
Itu pun datang dengan anak menantu dan cucu2nya..
Dowg tido umah aku malam ni..
Memang penuh la..

Mencatat sejarah betul..
Hari raya pertama, rumahku sudah penuh dengan sedara mara..
Tahun depan, akak aku plak dah kawen..Mesti raya dah laen jadi nya..
Huhuhu...

0 maklumbalas: