Followers

Balik Melaka

Sunday, September 13, 2009
Insya allah, petang ni, pukul4, aku gerak balik melaka...
Memandu my baby keseorangan..
Aku harap takde pape yang berlaku sebab ni 1st time aku nak memandu jauh seorang diri..
Moga Allah lindungi aku..

Balik Melaka, salu jadi benda yang paling aku malas sekali nak buat bila tiba masenye..
Kalau balik naek bus pun, aku malas..
Entah kenapa, aku memang takde ati langsung untuk duduk kat negeri tu..
Dari awal sehingga kini, hampir 6 bulan..Semakin banyak yang aku tak suka duduk Melaka..
Bukan sebab negerinya..Tapi sebab orangnya..Maaf kalau ade orang melaka yang terbaca..
Tapi aku yakin, di awal2 penulisanku ini, tiada orang melaka yang akan baca...

Sungguh, aku memang buhsan duduk sana..Ade je benda yang buat ati aku terluka..
Sehingga aku rasa memang aku dah tak tahan lagi..
Tapi nak buat macamana..
Demi tugas dan tanggungjawab..Aku terpaksa bekorban.....

4 maklumbalas:

  1. Atikullah Faiz said...:

    hidup merantau memang selalunya perit, tapi mahu atau tidak..tempat tu akan tetap kitan ingat sebab ianya dah jadi sebahagian dari hidup kita.

  1. sya said...:

    ye..betul tu..owh, orang Melaka, maaf ye saya berkata demikian..

  1. Atikullah Faiz said...:

    takper, saya pun biasa mrantau, saya faham

  1. chenta said...:

    terima kasih kerana paham